Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου 2023

«Ταφόπλακα» στο αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου καταγγέλλουν οι φορείς

Έρχεται η ανάπτυξη!!! Την ίδια στιγμή που η Κυβέρνηση στέλνει  τους εργαζόμενους στα δικαστήρια κάθε φορά που απεργούν για τις διεκδικήσεις των νόμιμων δικαιωμάτων τους με την αιτιολόγηση ότι πρέπει να μην εμποδίζεται η μετακίνηση των πολιτών, τώρα γίνονται προτάσεις για μετατροπή αεροδρομίων σε cargo. Αλήθεια, μετά οι πολίτες θα μετονομαστούν σε εμπορεύματα και  θα μετακινούνται με cargo;  Τελικά ο σχεδιασμός ανάπτυξης περιλαμβάνει μετατροπή σε cargo και ότι δεν παραχωρείται κλείσιμο; 


          Δημοσίευμα από taxydromos.gr

Επανήλθαν τα σενάρια για μετατροπή του αερολιμένα σε Cargo- Αμεσος ο κίνδυνος απαξίωσης του αεροδρομίου

Δεν πέρασε παρά μόνο ένας χρόνος και κάτι και επανέρχονται τα σενάρια περί μετατροπής του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου σε Cargo, με άμεσο κίνδυνο να μπει «ταφόπλακα» στις προσπάθειες ανάπτυξης και ένταξης του αερολιμένα στον διεθνή αεροπορικό χάρτη πτήσεων.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ προσανατολίζονται στη λύση αυτή, γεγονός που εγείρει αντιδράσεις, καθώς αν ισχύσουν, όλα αυτά γίνονται εν αγνοία της τοπικής κοινωνίας, πολιτικών και των εμπλεκομένων με τον τουρισμό φορέων, οι οποίοι προσπαθούν να αναδείξουν τα πλεονεκτήματα του αεροδρομίου και να δώσουν νέα ώθηση στη λειτουργία του.

Για το ίδιο θέμα τον Οκτώβριο του 2022, μία ημερίδα της ΠΕΔ Θεσσαλίας παραλίγο να τιναχθεί στον αέρα, όταν ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Θανάσης Ζηλιασκόπουλος και ο υφυπουργός Χρήστος Τριαντόπουλος άναψαν «φωτιές» με την πρόταση για δημιουργία εμπορευματικού κέντρου Cargo στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου.

Τότε εκφράστηκε δημοσίως η σθεναρή αντίδραση του βουλευτή Μαγνησίας της Νέας Δημοκρατίας Χρήστου Μπουκώρου, που άφησε αιχμές για το γεγονός ότι το ΤΑΙΠΕΔ συζητά και εξετάζει διάφορα θέματα γύρω από την αξιοποίηση του αεροδρομίου, δίχως να λογοδοτεί στην τοπική κοινωνία, αλλά και τους εκλεγμένους αντιπροσώπους της στη Βουλή. Ο βουλευτής Μαγνησίας είχε προβεί μάλιστα σε αναλυτική αναφορά στα κακώς κείμενα του παρελθόντος, που «κόστισαν» στη χάραξη ενιαίας στρατηγικής για την αξιοποίηση του αερολιμένα και παράλληλα είχε κάνει μνεία στη μελέτη που έχει εκπονήσει ο ΕΟΤ Θεσσαλίας και ο ίδιος κατέθεσε στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και αφορά στην επιδότηση δευτερογενών άγονων γραμμών προκειμένου να αυξηθεί η κίνηση 12 μήνες τον χρόνο, όπως Ρόδος – Βόλος – Κέρκυρα, Κέρκυρα – Βόλος – Ρόδος και Σητεία – Βόλος, Βόλος – Σητεία, εκτιμώντας ότι αποτελεί μία σοβαρή πρόταση που μπορεί να συμβάλει στην αναβάθμιση του αεροδρομίου.

Στην ίδια ημερίδα επαγγελματίες του τουρισμού όπως η Θέκλα Καμμένου, είχαν προειδοποιήσει ότι το ενδεχόμενο να λειτουργήσει το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου ως Cargo, θα οδηγήσει σε απαξίωση.

Χθες η κ. Καμμένου επανήλθε ως πρόεδρος του Τουριστικού Τμήματος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, για να καταγγείλει ότι «ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα οδηγήσει στο “κλείσιμο” του αεροδρομίου!», ενώ μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ δήλωσε «πως είναι απαράδεκτο με τέτοιες προτάσεις να μεθοδεύεται η “ταφόπλακα” του αεροδρομίου Κεντρικής Ελλάδας, την ώρα που όλοι επενδύουν στην ανάπτυξή του, για να δοθεί νέα ώθηση στον τουρισμό.

«Το Υπερταμείο σχεδιάζει το “κλείσιμο” του αεροδρομίου»

Στη δήλωσή της η πρόεδρος του Τουριστικού Τμήματος του

Επιμελητηρίου Μαγνησίας Θέκλα Καμμένου τονίζει: «Μόνο έκπληξη και απορία μας προκάλεσαν τα δημοσιεύματα περί εξέτασης από την κυβέρνηση για τη μετατροπή σε αεροδρόμιο μεταφοράς εμπορευμάτων και όχι επιβατών του αερολιμένα της Αγχιάλου.

Σε ό,τι μας αφορά ως Επιμελητήριο δεν έχουμε καμία ενημέρωση για τη μελέτη σχετικά με την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων που βρίσκονται εκτός της ομπρέλας της Fraport από την πλευρά του Υπερταμείου, και σαφέστατα δεν έχουμε ερωτηθεί σχετικά.

Το Αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου αποτελεί ένα αναπτυξιακό εργαλείο για την Κεντρική Ελλάδα και την περιοχή μας, γι’ αυτό και το Επιμελητήριο Μαγνησίας έχει επενδύσει πολλά χρόνια στο να προσπαθεί ν’ αναπτύξει το δίκτυο πτήσεων και την ανάπτυξη του. Δυστυχώς, σε αυτή τη προσπάθεια μας – διαχρονικά – είμαστε μόνοι μας ! Θεωρούμε ότι η μετατροπή του Αεροδρομίου σε αμιγώς Cargo προϋποθέτει δημιουργία υποδομών σε επίπεδο logistics, σιδηροδρομικό δίκτυο, σύνδεση με το λιμάνι του Βόλου, και άμεση πρόσβαση στην ΠΑΘΕ, σύνδεση πολλών αεροπορικών εταιριών για την προώθηση των εμπορευμάτων, μεταξύ άλλων .Έργα τα οποία πρέπει να προϋπάρξουν για να μπορέσει μία εταιρία Cargo να εξετάσει σοβαρά την χρήση του. Σαφέστατα, η υπάρχουσα χρήση του αεροδρομίου ως επιβατικό, δεν αποκλείει την χρήση Cargo – όταν και εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου αποτελεί την κεντρική πύλη εισόδου όλης της Κεντρικής Ελλάδας και στηρίζει τουριστικά περιοχές όπως το Πήλιο, τη Λάρισα, τα Μετέωρα, τη Βόρεια Εύβοια, την Φθιώτιδα και τα Καμένα Βούρλα, μεταξύ άλλων.

Οι τάσεις των ταξιδιωτών είναι να μετακινούνται αεροπορικά και χωρίς αυτή τη σύνδεση η περιοχή δυστυχώς θα επέλθει σε δυσμένεια, λόγω της χρονοβόρας προσβασιμότητας. Αν μη τι άλλο, για μας που έχουμε πολεμήσει για την ανάπτυξη του αεροδρομίου είναι λυπηρό να διαβάζουμε ότι το Υπερταμείο σχεδιάζει το “κλείσιμο” του.

Παράλληλα, το κράτος ενώ έχει επενδύσει πληθώρα χρημάτων για να δημιουργήσει το νέο terminal και τις υποδομές, την ίδια ώρα επιτρέπει με αυτό τον τρόπο την απαξίωσή του;

O τουριστικός κόσμος, οι υποδομές μας, αλλά και το επιβατικό κοινό έχουν ανάγκη σύνδεσης μέσω του αεροδρομίου μας, και έχουμε τις προτάσεις για να το απογειώσουμε όλοι μαζί. Στο διάστημα το οποίο μεσολαβεί μέχρι να πραγματοποιηθεί η μελέτη και να βγει στον αέρα ο διαγωνισμός, το Επιμελητήριο Μαγνησίας θα συνεχίσει να προσπαθεί να αναπτύξει το δίκτυο συνεργασιών του για την ανάπτυξη πτήσεων, γιατί γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ο τόπος μας, αυτό χρειάζεται !!!»

Το επίμαχο δημοσίευμα

« Να λειτουργήσουν κάποια από τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια αποκλειστικά για εμπορευματικές πτήσεις εξετάζουν στο Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ ΑΕ), όπως αναφέρθηκε στο περιθώριο συνεδρίου. Υποψηφιότητα, σύμφωνα με τα σενάρια που εξετάζονται στο Υπερταμείο, και όπως επισημαίνει ρεπορτάζ του newsit.gr, για τη μετατροπή σε αεροδρόμιο μεταφοράς εμπορευμάτων και όχι επιβατών θέτει, μεταξύ άλλων, ο αερολιμένας της Αγχιάλου.

Ειδικότερα, αναφέρεται ότι στον κατάλογο πιθανότατα θα προστεθεί και κάποιο άλλο ή κάποια άλλα από τα μικρά περιφερειακά αεροδρόμια που παραμένουν στον έλεγχο της ΕΕΣΥΠ μετά την παραχώρηση των 14 μεγαλύτερων στην Fraport Greece. Όπως προκύπτει από πηγές που ασχολούνται με την παραχώρηση των 22 αεροδρομίων, στο Υπερταμείο επιδιώκουν να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την παραχώρησή τους, ως ενιαίο πακέτο, μέχρι τα μέσα του 2024.

Δεν ξεκαθαρίζεται αν στο πακέτο θα περιλαμβάνονται και τα 22 ή θα εξαιρεθούν κάποια μικρά που έχουν περιορισμένοι ενδιαφέρον.

Αυτοί που στηρίζουν την πρόταση για ενιαίο πακέτο θεωρούν πως έτσι εξασφαλίζεται πως ο παραχωρησιούχος θα έχει έσοδα από τα πλέον εμπορικά αεροδρόμια, όπως της Πάρου, Νάξου και Σύρου προκειμένου να χρηματοδοτεί τη λειτουργία των λιγότερο εμπορικών.

Στον κατάλογο είναι Χίος, Αλεξανδρούπολη, Άραξος, Κάρπαθος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κοζάνη και Κάσος.

Με ξεχωριστό διαγωνισμό, που είναι σε εξέλιξη, παραχωρείται για τέσσερις δεκαετίες το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, το 23ο από τα μικρά αεροδρόμια που διαχειρίζεται το Υπερταμείο.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Πηγή:taxydromos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.